Psikomotor Becerileri Çalışması – Bireysel Eğitim
Alp E. CAN 04/02/2010 doğumludur. “Yaygın gelişimsel bozukluk” tanısıyla kurumumuza başvurmuştur. Mart 2012 tarihinden itibaren kurumumuzda haftada 2 , ayda 8 seans olmak üzere bireysel ve 4 saat grup dersleri almaktadır.Öğrenci için, rehberlik araştırma merkezinin hazırladığı rapor göz önüne alınarak “Eşleme Becerileri,Motor Beceriler,Oyun ve Müzik Becerileri,Yönerge Takip,İfade Edici Dil ve Alıcı Dil Becerileri’nin hedef alındığı bir yıllık bireysel eğitim planı hazırlanmıştır.Alp kurumumuza ilk başladığı günlerde 1 ay boyunca bütün ders ağlayıp,kusarak ve kendini iletişime kapatarak hiçbir aktiviteye katılmıyor,fiziksel temas kurmuyor,yönergelere uymuyor,ses çıkarmıyor ve anneden ayrılmak istemiyordu.Masa başında sandalyede oturmanın dışında,ayakta ve farklı bir mekanda ,farklı kişilerle yapılan çalışmalarda tepki gösteriyor ve reddediyordu. 3 ay içerisinde yaptığımız çalışmalar sonucunda Alp , kuruma uyum sağladı, sınıfa gülerek kendi geliyor J. Çalışmalarda göz teması daha iyi ve dikkatini çalışmaya vermeye çalışıyor Alp ile özellikle sosyal gelişimi güçlendirmek ve motor becerilerini artırmak amacıyla spor ve hareket temelli çalışmalara başladık. Sosyal ve Motor becerilerini çalışırken başlarda zorlandık. Masa başı faaliyetleri dışında ayakta yapılan çalışmalardan korkuyordu. farklı mekanlara girip farklı çalışmalar gerçekleştirmekten ve farklı bireylerle olmaktan korkuyor ve tepkiler gösteriyordu Bu korkusunu drama çalışmaları ve sınıf ziyaretleriyle vb… yok ettik. Verdiğimiz komutları artık eksiksiz uygulayabiliyor ve sosyal gelişim açısından inanılmaz ilerlemeler kaydetti “elini uzatarak selamlaşıyor.. …Yaptığımız konuşma egzersizleri sayesinde çeşitli sesler çıkarmaya başladı.. Eğitime başladığı dönemden itibaren çalışılan modüllerdeki kazanımlarda büyük başarı sağlamıştır.
Takip Defteri
Yaptığımız çalışmalarla ilgili olarak her seans sonrası aileyi bilgilendiriyor ve evde de bu çalışmaları devam ettirmeleri ve benzer ne gibi çalışmalar yapılabileceği konusunda yönlendiriyoruz. . Annenin de buradaki çalışmalarımızı sürekli takip etmesi ve evde de çalışmalara devam etmesi amacıyla “ Takip defteri “ oluşturduk ve yapılan çalışmalar deftere “yazılı olarak ve resimlerle “ kayıt altına alınıyor ve böylece neler çalıştık ne kadar ilerledik görüyoruz; Annenin evde desteklemesi ve ilgilenmesiyle de kısa sürede çok yol aldık. Çalışmalarımıza devam ederek yolumuzda hızla ilerlemeye devam ediyoruz…
- Basit oyunlar oynar.
- Oyun içindeki sorumluluğunu yerine getirir.
- Yetişkin gözetiminde yönetilen oyunlara katılır.
MOTOR BECERİLERİ MODÜLÜ
- Belli bir hedefe Top atar.