PEP-R Psikoeğitimsel Profil Ölçeği Eğitimimiz Tamamlandı
Algı Özel Eğitim Kurumları, Çağdaş Işık Özel Eğitim Merkezi ve Özel Çocuklar Eğitim ve Dayanışma Derneği İşbirliği ile Algı Akademi bünyesinde PEP-R Psikoeğitimsel Profil Ölçeği Eğitimi, Yrd. Doç. Dr. Alev GİRLİ ve Psikolog Dr. Semra ÖZTÜRK sunumuyla Algı Özel Eğitim Merkezi Konferans Salonunda gerçekleşti.
Algı Özel Eğitim Merkezi ve Algı ABA Terapi Merkezi Koordinatör ve Eğitmenlerinin bilgi tazelemek için katıldığı eğitimde Algı Özel Eğitim Kurumları Kurucularından Parin YAKUPYAN’da katıldı.
PEP-R ( Psiko- Eğitimsel Profil ) Ölçeği Nedir?
Eric Schopler ve arkadaşları tarafından ABD’de geliştirilen ve 30 dan fazla ülkede kullanılan TEACCH programının çocukluk dönemi ölçeği olan PEP (1972)in 1979 da revize edilen formu olan PEP-R otizm spektrum bozukluğu grubunda yer alan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendiren, bireysel eğitim programı (BEP) hazırlanmasına olanak veren bir değerlendirme aracıdır.
PEP-R ile çocuğun yedi gelişim alanında (taklit, algı, ince motor, kaba motor, el-göz koordinasyonu, bilişsel ve sözel alanlardaki) hâlihazırdaki düzeyi, yeterlilikleri ve yetersizlikleri belirlenmektedir. Bunun yanı sıra, her gelişim alanında gelişmekte olan beceriler belirlenerek BEP gelişimsel alan programı hazırlanmaktadır.
Davranışsal alanda ise çocuğun, otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu dil, ilişki ve duygulanım, oyun ve materyallere ilgi, duyusal tepkiler olmak üzere dört alt alanda otistik davranış özelliklerinin yoğunluğu değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme sonucunda BEP davranışsal alan hedefleri belirlenmektedir.
PEP-R’ın psikometrik özellikleri, maddelerin içeriği, özellikleri ve uygulamasını kapsamaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Alev Girli kimdir?
Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji lisans, Dokuz Eylül Üniversitesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde PDR anabilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. Okul Öncesi eğitiminde ve özel eğitim alanında eğitimci ve yönetici olarak çalışmıştır. 2003 yılında Yrd. Doç. ünvanı ile DEÜ PDR anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev almış, 2007 yılından bu yana Özel Eğitim Bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir. Çalışmaları, otizm, dikkat eksikliği özel öğrenme bozukluğu olan bireylerin eğitimi, zihin kuramı, kaynaştırma ve aile eğitimi ve danışmanlığı alanlarında yoğunlaşmıştır. PEP-R ve TEACCH programı kullanılarak yapılan eğitim uygulamalarına yönelik ulusal ve uluslararası çalışmaları bulunmaktadır.
Psikolog Dr. Semra ÖZTÜRK kimdir?
Hacettepe Üniversitesinde Psikoloji lisans, Dokuz Eylül Üniversitesinde Eğitim Bilimleri Bölümünde PDR anabilim dalında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamlamıştır. Işık Özel Eğitim Merkezi kurucularından olup 20 yılı aşkın bir süredir özel eğitim alanında zihin engelli çocuklar ve otizmli çocukların eğitiminde eğitimci, yönetici, eğitim koordinatörü olarak aktif şekilde yer almaktadır.