Komut Alma Becerileri Çalışması – Bireysel Eğitim – Bölüm 2
Berkay Yasin 10/KASIM/2007 doğumludur. Kuruma gelmeden önce başka bir kurma gitmiş ama alışamamış. Sayıları , renkleri tanıyabilen ve çok iyi göz takibi yapabilmesine karşın, konuşmayan her istediğini ağlayarak elde eden, ailenin hiç zorlamadığı, elinde bir yiyecek dahi tutmayı , dokunmayı ve dokunulmayı sevmeyen , bardaktan su içmeyen , bay bay demeyen sadece ‘’baba’’ diyen bir çocuktu. Annesi ‘’anne’’ dememesinden dolayı çok üzülüyordu.
Eylülde raporuyla birlikte kurumumuza geldi. O ay eğitime başlandı. Ram dan verilen rapor ‘’1 yıllık tanı otizm’’ .Verilen modüller ‘’taklit , alıcı dil , yönerge takip, ifade edici dil ve eşleme becerileridir.’’ Rapor incelenerek bireysel eğitim planı hazırlandı. Aileye anlatıldı. Annenin çok kaygılı olması nedeniyle önce çalışmalara , eğitim ortamını tanıma ve alıştırmayla başlandı. Aileye seanslarda çocuklarıyla kurulacak iletişim şekli gösterilerek, aile rahatlatıldı. Anne 20 eylülden itibaren eğitimleri dışarıdan izliyor. Öğrenci annenin seanstan çıkmasına tepki göstermedi. Hatta anneyi kendisi ‘’bay bay ‘’yaparak sınıftan çıkarttı.
Yapılan eğitimlerde önce çocuğun takıntılı olduğu davranışlara yoğunlaşıldı. Bu yapılırken yönerge çalışmaları uygulandı. Çalışmalara çocuğun sevdiği eşlemelerle başlandı. Ayrıca ifade edici dile de ağırlık verildi. Annesi bir gün derse getirdiğinde ‘’çok mutluyum Berkay evde bana ANNE dedi’’ dedi. İki eylem bildiren yönergeleri uygulayabiliyor. Eşleme becerilerinde ‘’eş nesneyle, eş nesneyi –eş nesneyle, eş nesne resmini ve aynı tip ve farklı renklerdeki şekilleri ‘’eşleştirebiliyor. Kasım ayından itibaren taklit becerileri ve alıcı dil becerileri de çalışılmaya başlandı. Yönergeleri almakta zorlanmıyor. Taklit yapmaya ve Alıcı dili gelişmeye başladı. Berkay Yasin’le dört aydır çalışmalarımız devam etmektedir.