Komut Alma Becerileri Çalışması – Bireysel Eğitim – Bölüm 3

Berkay Yasin 10/KASIM/2007 doğumludur. Kuruma gelmeden önce başka bir kurma  gitmiş ama alışamamış. Sayıları , renkleri  tanıyabilen ve çok iyi göz takibi yapabilmesine karşın, konuşmayan her istediğini ağlayarak elde eden, ailenin hiç zorlamadığı, elinde bir yiyecek dahi tutmayı , dokunmayı ve dokunulmayı  sevmeyen , bardaktan su içmeyen , bay bay demeyen sadece ‘’baba’’ diyen   bir çocuktu. Annesi ‘’anne’’ dememesinden dolayı çok üzülüyordu.

Eylülde raporuyla birlikte kurumumuza geldi. O ay eğitime başlandı. Ram dan verilen rapor ‘’1 yıllık tanı otizm’’ .Verilen modüller ‘’taklit , alıcı dil , yönerge takip, ifade edici dil ve eşleme becerileridir.’’ Rapor incelenerek  bireysel eğitim planı hazırlandı. Aileye anlatıldı. Annenin çok kaygılı olması nedeniyle önce  çalışmalara , eğitim ortamını tanıma ve alıştırmayla başlandı. Aileye seanslarda çocuklarıyla kurulacak iletişim şekli gösterilerek, aile rahatlatıldı. Anne  20 eylülden itibaren eğitimleri dışarıdan izliyor. Öğrenci annenin seanstan çıkmasına tepki göstermedi. Hatta anneyi kendisi ‘’bay bay ‘’yaparak  sınıftan çıkarttı.

Yapılan eğitimlerde önce çocuğun takıntılı olduğu davranışlara yoğunlaşıldı. Bu yapılırken yönerge çalışmaları uygulandı. Çalışmalara çocuğun sevdiği eşlemelerle başlandı. Ayrıca ifade edici dile de ağırlık verildi. Annesi bir gün derse getirdiğinde ‘’çok mutluyum Berkay evde bana  ANNE  dedi’’ dedi.   İki eylem bildiren yönergeleri  uygulayabiliyor. Eşleme becerilerinde ‘’eş nesneyle, eş nesneyi –eş nesneyle, eş nesne  resmini ve aynı tip ve farklı renklerdeki şekilleri ‘’eşleştirebiliyor.  Kasım ayından itibaren  taklit becerileri ve alıcı dil becerileri de çalışılmaya başlandı. Yönergeleri almakta zorlanmıyor. Taklit yapmaya  ve  Alıcı dili  gelişmeye başladı. Berkay Yasin’le dört aydır çalışmalarımız devam etmektedir.